Kookweekenden!! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu Kookweekenden!! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu

Kookweekenden!!

Door: happygloria

Blijf op de hoogte en volg Gloria

01 Augustus 2010 | Taiwan, Taipei

Lieve allemaal!

De laatste ronde, de laatste ronde! Gisteren was het dan toch eindelijk zover: het omslaan van de laatste pagina van mijn jaarkalender hier in Taiwan. Het is bijna niet te geloven maar vandaag is het de eerste dag van de laatste maand van mijn verblijf hier! Maar, niet getreurd want ik heb nog zo´n 29 dagen feest tegoed. De afgelopen weekenden waren behoorlijk druk en ik ben vooral bezig geweest met mijzelf verdiepen in de wereld van de culinaire kennis (jaja). De afgelopen twee zaterdagen stonden in het teken van de Taiwanese en de Koreaanse keuken.

Twee weken geleden werd ik door mijn Taiwanese nichtje uitgenodigd om een avond bij haar te blijven logeren. Zij woont samen met haar man iets buiten de stad, in een aangrenzend dorpje. Op zaterdagmiddag kwam ze me halen, per scooter en compleet met een helm en een masker voor de passagier. Het was de rit van mijn leven: zo´n 30 minuten met samengeknepen billen bij haar achterop, razend, zigzaggend, bijna dood-ervaringen-hebbend door de drukke straten van Taipei! Ik was blij toen we eindelijk aankwamen en ik mijn pijnlijke achterwerk van haar scooter kon losmaken...Maar, het was zeker het "risico" waard want die avond wachtte mij een "professionele" kok: de man van Show Mei (mijn nichtje dus).

Die avond heb ik geleerd om zo´n 8 verschillende Taiwanese gerechten te maken in een klein uurtje tijd. Het resultaat was overheerlijk en we hebben dan ook met z´n drietjes uitgebreid kunnen genieten van zoveel verrukkelijk dingen op tafel. De volgende dag werd ik weer per scooter thuisgebracht. Over twee weken wacht me weer zo´n kermisrit want dan ga ik terug voor kookcursus II...

Gisteren waren we met de hele klas, inclusief lerares, uitgenodigd om bij onze Koreaanse klasgenote te komen eten. Ze had een heel buffet klaargemaakt met allerlei verschillende gerechten. Eerlijk gezegd kan ik niet zeggen dat het echt Koreaans was (tenzij aardappelsalade tegenwoordig als Koreaanse specialiteit wordt betiteld) maar het was erg lekker en vooral erg gezellig. Er was echter wel "kimchi", iets wat ik nooit meer van mijn leven wil zien of proeven: héééééét! Ik weet nog steeds niet precies wat het is maar het lijkt verdacht veel op gefermenteerde kool met klodders sambal erop. En als dat nog niet heet genoeg is, dan gooien we er toch gewoon nog een paar rode pepers op? Koreaanse logica.

Maar, morgen is het alweer maandag en voor mij betekent dat geen vakantie. Ik weet dat velen van jullie vertrokken zijn naar verre en niet zo verre oorden dus, dit verslag is vooral bedoeld voor de thuisblijvers. Ik zal tot 23 augustus les hebben en op 11 augustus zullen we het eindexamen van dit derde en laatste trimester ondergaan. Morgen zullen we beginnen met de voorbereidingen hiervan. Nog even doorzetten maar, de laatste loodjes wegen niet altijd het zwaarst hoor! Zoals jullie kunnen zien, ik heb het nog steeds behoorlijk naar mijn zin.

Liefs aan iedereen!



  • 01 Augustus 2010 - 08:01

    Pap:

    Aan alle goede dingen komt een einde, maar je bent nog jong dus je hebt nog veel te goed, als je je leven niet teveel riskeert in het kamikaze verkeer van Taipei.
    Ja, kimchi, je vergeet de handenvol knoflook. Voornaamste ingedient is witte/savoye kool die een paar weken in de zon heeft liggen rotten. Laat maar eens een ijsbergslaatje een paar dagen in de zon in de auto liggen! Als je Koreanen in het buitenland vraagt wat ze het meeste misssen.....ja je raadt het al.....is kimchi het antwoord. Beetje gek zjn ze wel.
    Leuk verhaal overigens. Jammer dat je dagboek ten einde is, maar eind goed al goed zullen we maar zeggen. Succes alvast met het eindexamen. Zal wel een knuffel worden van je gezellige dikkertje.
    Liefs.

  • 01 Augustus 2010 - 08:35

    Melissa:

    Hoi Gloria, jeetje kan het niet geloven dat het er al bijna opzit voor je.
    Maar volgens mij heb je een geweldig jaar en zoveel ervaring rijker gehad.
    Geniet er nog van heel veel sterkte met examen en we zien en spreken elkaar vast wel weer een keer in Nederland.
    Wij gaan volgende week op vakantie liefs Melisx

  • 01 Augustus 2010 - 12:25

    Uncle Wimpie:

    Lieve Gloria,

    Wederom, wederom bedankt!
    Waarom heb je nog les na je eindexamen van 11 augustus? Zeker ingeplande herexamen(s) zoals gewoonlijk!!!
    Zo langzamerhand zal je wel verlangen naar boerenkool en hutspot. Tenminste niet zo "heet".
    Nog 4 weken dus. Sterkte!
    Philip en Sandra (Ben en Mia) hebben er een gezonde dochter bij (voor zover het je interesseert).
    Met ons gaat alles goed en de groeten van tante Toos en je oom Wim.
    Goede terugreis naar Spanje!

  • 01 Augustus 2010 - 21:23

    Johanna:

    Dank voor je leuke verslag. Wat eng zeg op die scooter, vooral als je achterop zit! Inderdaad de laatste loodjes en kan me niet voorstellen dat je tijd er alweer bijna opzit.
    Succes met je examen maar dat zal je wel lukken. Geniet nog maar lekker van je laatste weekje, liefs Johanna

  • 15 Augustus 2010 - 13:14

    Je Zus:

    Lieve Gloria,

    Net terug van die verre oorden waar je het over hebt.
    Geniet nog even heel erg van alles. Ennuh, vergeet ook voor jezelf niet om een beeldverslagje te maken van je dagelijkse weg van huis naar school enz.

    liefs,
    marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

ontdekkingsreis naar Taiwan

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2015

China, here I come

06 September 2010

Weer thuis

01 Augustus 2010

Kookweekenden!!

18 Juli 2010

Hualian

17 Juni 2010

Ontspannende massage??!?!
Gloria

Lieve allemaal! Via dit blog zal ik proberen om toch een beetje dichtbij jullie te blijven. Laat het maar beginnen!

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 28177

Voorgaande reizen:

25 Maart 2015 - 15 Juli 2015

Shenyang, een nieuw avontuur

20 November 2009 - 30 Augustus 2010

ontdekkingsreis naar Taiwan

Landen bezocht: