Tweede dag school - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu Tweede dag school - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu

Tweede dag school

Door: happygloria

Blijf op de hoogte en volg Gloria

03 December 2009 | Taiwan, Taipei

Lieve allemaal,

We zitten te wachten op de werkers die ons muggengaas moeten vervangen van de voordeur. Ik had niet zoveel mailtjes te beantwoorden dus ik dacht, laat ik eens wat op het blog plaatsen. Toen ik terugkwam van school was het in de flat een drukke bedoening, werkers waren druk bezig met het vervangen van onze ramen. Het is heel mooi geworden en we zijn blij dat we nu gebruik kunnen maken van het kleine balkonnetje wat we buiten hebben. Vroeger kon het muggengaas niet weggeschoven worden, verloren ruimte dus omdat we er niet bij konden. Ik heb wat foto´s gemaakt, kunnen jullie ook "oeh" en "ah" zeggen (ahum).

Vandaag was de eerste dag dat ik alleen naar school ben gegaan. Ik loop eerst een stukje langs een markt en daarna ga ik naar een metrostation. Van daaruit kan ik 30 min., onder de grond via de metrotunnels, naar het centrale treinstation van Taipei lopen. Het is heerlijk om daar te wandelen. Het zit er vol met restaurantjes, koffiebarretjes, winkeltjes. In de zomer is het lekker koel vanwege de airco en in de winter is het lekker verwarmd. Maar, het belangrijkst is dat de lucht er schoon is. Taipei is een erg vervuilde stad vanwege al het verkeer. Ik ben al de trotse eigenaar van een masker die ik opdoe wanneer ik over straat loop of langs openbare wegen...Daarna pak ik de bus of de metro vanaf het treinstation, zo´n 10 min. en dan is het nog een klein kwartiertje naar de universiteit.

De lessen zijn erg leuk. We zijn met z´n negenen. Iedereen heeft een andere nationaliteit: Japans, Thai, Vietnamees, Indonesisch, Italiaans, Amerikaans en een verdwaalde Nederlander (ik dus...!). Of misschien is het een verdwaalde Spanjaard, of Catalaan? Of Hongkongnees? Hm. De lerares is een jonge vrouw, Taiwanese. Op dit moment zijn we bezig met de verschillende tonaliteiten van het Chinese alfabet. Allemaal heel lastig, vind ik. Maar, er is hoop aan de horizon want ik kan al zeggen dat ik honger heb, dat ik moe ben, dat ik heel druk ben en dat ik niet van bier houd. En, heel belangrijk, dat ik geen Chinees spreek. Nou, dan moet het toch wel goed komen, toch?

Nou, we gaan zo de boodschapjes doen bij de Carrefour. Een gebouw van 2 verdiepingen waarboven 7 verdiepingen voor parkeergelegenheid. Er is een busshuttle service die je met boodschappen en al weer bij je huisje afzet. Pure luxe hier in Taipei!

Binnenkort de foto´s!

Liefs aan allen,

  • 03 December 2009 - 20:41

    Melissa:

    Hoi Gloria,
    zo te lezen is jullie huisje heel mooi opgeknapt en is het nu toch meer genieten.
    Je school ligt niet vlak bij jullie huis als ik dat zo goed lees maar het is wel te doen denk ik?
    Lijkt me heel raar maar ook wel heel verstandig om een mond kapje te dragen.
    En het Chinees leren dat gaat denk ik vast wel goed komen.
    Bij ons komt zaterdag Sinterklaasavond dus de kids zijn er helemaal vol van.
    Fijn weekend liefs melissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

ontdekkingsreis naar Taiwan

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2015

China, here I come

06 September 2010

Weer thuis

01 Augustus 2010

Kookweekenden!!

18 Juli 2010

Hualian

17 Juni 2010

Ontspannende massage??!?!
Gloria

Lieve allemaal! Via dit blog zal ik proberen om toch een beetje dichtbij jullie te blijven. Laat het maar beginnen!

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 28243

Voorgaande reizen:

25 Maart 2015 - 15 Juli 2015

Shenyang, een nieuw avontuur

20 November 2009 - 30 Augustus 2010

ontdekkingsreis naar Taiwan

Landen bezocht: