Weer thuis - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Gloria Habes - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Gloria Habes - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: happygloria

Blijf op de hoogte en volg Gloria

06 September 2010 | Spanje, Barcelona

Lieve allemaal,

Het laatste verslag van mijn weblog. Ik ben inmiddels ruim een weekje thuis en Taiwan lijkt al heel ver weg. Alles is hier zo anders maar tegelijkertijd ook weer zo bekend. Het is een vreemd gevoel. Aan de ene kant vind ik het fijn om weer terug te zijn in Barcelona en Roses maar aan de andere kant zijn er (nu al) Taiwanese dingen die ik mis: de mensen, het eten, mijn omgeving, de cultuur, mijn familie...Maar, het leven gaat door en ik heb nog een heleboel plannen voor de komende jaren, dus ik ben voorlopig nog wel eventjes zoet.

Ik vind het jammer dat de reis is afgelopen maar ik ben heel tevreden over alles wat ik geleerd heb de afgelopen negen maanden. Het feit dat ik nu Chinees kan praten en verstaan is voor mij een "dream come true". Praten in het Chinees met mijn moeder is nou eenmaal niet hetzelfde als praten in het Engels en we vinden het allebei heerlijk en genieten er enorm van. Maar, behalve het leren van het Chinees heb ik vooral veel geleerd over mijzelf. Het klinkt heel cliché maar door zulke avonturen te ondernemen ga je sterker in je schoenen staan en weet je beter wie je bent en wat je capaciteiten zijn. Ik ben veranderd en de Gloria die nu is teruggekomen uit het Verre Oosten is niet meer dezelfde. Het voelt goed om te weten waar je vandaan komt, tenslotte ben ik half Chinees. Het was een deel van mijzelf wat ik niet goed kende maar waar ik nu een beetje "grip" op begin te krijgen. Ik voel me wat meer compleet.

Ter afsluiting van dit laatste verslagje wil ik iedereen bedanken die mij heeft gevolgd op dit weblog. Ik voelde me altijd goed vergezeld met zoveel trouwe lezers. Dit is een hele bijzondere tijd voor mij geweest en ik zal het nooit vergeten. Het was heerlijk om dit alles met jullie te kunnen delen. Ik zou graag oom Wim, tante Toos en tante Johanna willen bedanken voor het cadeau doen van dit weblog in boekvorm zodat ik het altijd na zal kunnen lezen. Ten slotte een dikke zoen voor mijn grote zus die op het idee kwam, de mensen bij elkaar heeft gesprokkeld en zelf ook heeft bijgedragen.

Een hele warme groet aan iedereen en nogmaals bedankt voor alles.

g.

  • 06 September 2010 - 08:31

    Uncle Wimpie:

    Graag gedaan en acclimatiseer ze!!
    Groetjes van tante Toos en oom Wim.

  • 10 September 2010 - 14:58

    Johanna:

    Lieve Gloria,

    Heel fijn dat de reis je zo ontzettend veel heeft opgeleverd. Het is fijn te voelen waar je "thuis"is.
    Veel sterkte gewenst om weer in het ritme van alledag te komen.
    Heeeeeeel veel dank voor je leuke verslagen en hoop nog veel van je te vernemen, liefs Johanna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

ontdekkingsreis naar Taiwan

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2015

China, here I come

06 September 2010

Weer thuis

01 Augustus 2010

Kookweekenden!!

18 Juli 2010

Hualian

17 Juni 2010

Ontspannende massage??!?!
Gloria

Lieve allemaal! Via dit blog zal ik proberen om toch een beetje dichtbij jullie te blijven. Laat het maar beginnen!

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 28188

Voorgaande reizen:

25 Maart 2015 - 15 Juli 2015

Shenyang, een nieuw avontuur

20 November 2009 - 30 Augustus 2010

ontdekkingsreis naar Taiwan

Landen bezocht: