Zondagavond - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu Zondagavond - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu

Zondagavond

Door: happygloria

Blijf op de hoogte en volg Gloria

13 December 2009 | Taiwan, Taipei

Lieve allemaal!

Het is een rustige zondagavond, mijn oma ligt al op één oor (gaat na het nieuws van acht uur naar bed) en ik heb nog geen slaap dus ik zit weer lekker te schrijven in bed.

In de tussentijd heb ik al heel wat meegemaakt en vooral gezien. Gisteren zijn we naar een bloemententoonstelling gegaan met voornamelijk chrysanten. Het werd gehouden in het voormalige zomerhuis van President Chiang Kai Chek en zijn vrouw. Prachtige tuinen en parken. Ik heb er een paar foto´s van geplaatst.

Vandaag ben ik naar de kapper gegaan!! Mama zei dat het tijd werd en het is waar, ben al in geen jaren geweest. Je kunt hier in de metro je haar laten knippen voor 100 NT dollar, dat is zo´n 2 euro. Maar, ik heb gekozen voor een wat luxere uitvoering: de behandeling van 7 euro, jaja. Ik verwen mijzelf flink hier. Het is gebruikelijk dat ze je tijdens en na het wassen een hoofdmassage geven. In het begin moest ik wel lachen maar het was eigenlijk best prettig! Je kunt ook je manicure en pedicure laten doen. Iedere morgen, op weg naar de universiteit, zie ik mensen met voeten in emmers water zitten op straat, gewoon op de markt. Ik vind het zelf niet zo fris maar mama zegt dat ze het weleens gedaan heeft en dat het prima is.

Gisteren hebben we, per ongeluk, een lange busrit gemaakt. We hadden de bus gepakt om naar mijn tante te gaan maar mama had niet door dat we niet de goede richting hadden genomen. We hadden de bus moeten nemen aan de andere kant van de straat. Hoe dan ook, na ongeveer een half uur rijden waren we de enige twee die nog in de bus zaten. Vroeg de chauffeur droogjes waar we naartoe wilden want dit was het eindstation...Daarna dus de hele weg terug. Toevallig bracht deze busreis ons wel langs mijn oude basisschool de "Taipei American School". Was wel een raar gevoel om de school weer terug te zien na ruim 19 jaar. Toch wel speciaal. Dat deed me denken dat het toch wel bijzonder is dat ik 9 maanden hier mag zijn, in een stad die bekend is bij zowel mijn vader als mijn moeder en die ik nu zelf mag herontdekken.

Morgen wacht me weer een dag school van intense studie (ahum) dus ik brei er een eindje aan. Veel groetjes en heel veel liefs aan iedereen!

  • 13 December 2009 - 13:08

    Pap:

    Heb je je (viool)oren niet laten uitpeuteren? Mogen we nog meegenieten van je permanentje? Het resultaat van de pedicure hoeft niet perse.
    pap

  • 13 December 2009 - 17:37

    Uncle Wimpie:

    Al je foto`s zijn prachtig en geven de sfeer goed weer.
    Na jaren een keer naar de kapper en er dan 7 euro`s tegen aan gooien is kapitaalvernietiging!
    Gloria er is momenteel een recessie (zeggen de geleerden die er"alles" van weten) aan de gang. Een beetje zuinig s.v.p.!!
    Don`t worry. Liefs van tante Toos en mij.

  • 13 December 2009 - 23:10

    Johanna:

    Jeetje, wat maak jij veel mee. Wat leuk dat je oude school er nog stond maar ik geloof dat ze daar niet zo afbrekerig zijn als bij ons hé!
    Mooie foto's en leuk om zo met je mee te reizen,
    liefs johanna

  • 15 December 2009 - 22:40

    Lydia:

    Ha die Gloria,
    Nu toch maar een keer naar jullie toekomen al is het alleen maar voor de kapper en de tandarts .Wat schrijf je leuk, die gewoontes hebben ons echt doen lachen.Wat knap van je om die moeilijke taal te leren.Doe je moeder de groeten en een dikke kus van ons allebei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

ontdekkingsreis naar Taiwan

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2015

China, here I come

06 September 2010

Weer thuis

01 Augustus 2010

Kookweekenden!!

18 Juli 2010

Hualian

17 Juni 2010

Ontspannende massage??!?!
Gloria

Lieve allemaal! Via dit blog zal ik proberen om toch een beetje dichtbij jullie te blijven. Laat het maar beginnen!

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 28234

Voorgaande reizen:

25 Maart 2015 - 15 Juli 2015

Shenyang, een nieuw avontuur

20 November 2009 - 30 Augustus 2010

ontdekkingsreis naar Taiwan

Landen bezocht: