Rennen en vliegen - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu Rennen en vliegen - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu

Rennen en vliegen

Door: happygloria

Blijf op de hoogte en volg Gloria

27 November 2009 | Taiwan, Taipei

Lieve allemaal!

Het heeft even geduurd maar na een weekje heb ik de tijd gevonden om er even voor te gaan zitten en jullie allemaal op de hoogte te brengen van mijn gebeurtenissen. De afgelopen week was behoorlijk "rennen en vliegen". Er moest van alles geregeld worden en ik heb geen moment stilgezeten. De aankomst in Taipei was een beetje een "shocking experience". De flat van mama is nogal klein en met drie mensen (mama, ik en mijn oma) voel je je echt als een sardientje in een blikje. Ik moest even slikken: 9 maanden hier? Ik moest ook heel erg wennen aan de mensen, de taal, het eten, de manier waarop mensen hier leven...Alles is erg druk, druk, druk en de mensen praten zo hard! De hygiëne laat soms ook te wensen over. Maar, er is hoop aan de horizon want ik heb geleerd hoe ik moet plassen als de wc een gat in de grond is en ik weet nu ook hoe ik moet douchen met een emmer water! Jaja, expeditie Robinson!

Verder heb ik mij ingeschreven voor de Chinese lessen op de universiteit. Je zult het niet geloven maar ik heb de inschrijving in het Spaans gedaan!! De student die mij hielp bleek een Argentijn te zijn en die was dolblij om eventjes Spaans te kunnen kwekken met mij. De universiteit lijkt heel erg leuk te worden. Ik heb veel "Westerse" studenten gezien van mijn leeftijd die zich in net zo´n shock-toestand bevinden als ik, zo kunnen we samen lijden. Haha! Aanstaande dinsdag heb ik introductie en de lessen beginnen op woensdag. Ik ben erg benieuwd. Ik begin dus bij het beginners niveau. Ik moest tijdens de registratie ook een mondeling examen doen om mijn niveau te testen. Nou, ik was binnen 30 sec. klaar. De examinator zei "ni-hao" (hallo) en ik zei "ni-hao". Toen zei ze wat anders en ik zei "no, my level is zero". En toen was het klaar. Lekker makkelijk.

Mensen, ik laat jullie lekker met rust. Op dit moment zit ik in Taitung, het dorpje waar mama is geboren en getogen maar morgen nemen we weer de trein terug naar Taipei (zo´n 5 uur in een hele mooie trein, retour kaartje kostte 8 euro en je kan een "lunch box" met rijst en groente krijgen voor 90ct.). Eenmaal in Taipei gaan mama en ik het flatje een beetje onder handen nemen want het is een zooitje. Ik zal de foto´s op het blog zetten als alles klaar is. Het zal een waar 5 sterren hotel worden!

Een dikke zoen aan iedereen!

  • 27 November 2009 - 13:01

    Pap:

    Erg goed lieve kind. Er valt wat te lachen en keurig de gordijnen dicht op de achtergrond, dus je kunt zien wie het zijn.

    Het wordt behoorlijk koud dus cuidado con la gripa.
    Liefs.
    pap

  • 27 November 2009 - 13:02

    Johanna:

    Lieve Gloria,

    Wat een leuk idee dit reisverslag. Er wordt wel veel flexibiteit van je verwacht hoor! Spannend zo'n toilet om van de douche maar niet te spreken. Ach, zo met een emmertje was bij ons vroeger thuis ook.
    Ik hoop dat je snel je draai gaat vinden en wens je alle succes toe.
    'k blijf vol spanning je belevenissen volgen.
    liefs en groetjes
    Johanna

  • 27 November 2009 - 13:26

    Hans:

    Hij ziet uit als Jouw mama, hé? :-O

  • 27 November 2009 - 13:34

    Marieke:

    Lieve zus,

    Spannend allemaal, wil natuurlijk ook een foto zien van hoe de riante flat er nu uitziet.

    liefs,
    marieke

  • 28 November 2009 - 13:54

    Melissa:

    Hoi Gloria,kan me heel goed voorstellen dat het heel druk, anders is in zo'n land maar vindt heel goed dat je ook het positieve er van ziet vond heel erg leuk om je eerste verslag te lezen en hoop dat je het niet erg vind dat ik aangemeld bent om nog meer over je reis te lezen fijn weekend liefs van melissa vriendin van (Marieke)ps vond onze high tea ontzettend gezellig.

  • 28 November 2009 - 17:54

    Egbert:

    Ni-hou Gloria (met een diepe buiging en een big smile op mijn gezicht),

    Er valt niet veel meer aan toe te voegen wat er allemaal staat geschreven.

    Ik wens je heel veel sterkte met je studie in Taiwan.

    Egbert su primo

  • 28 November 2009 - 20:14

    Oom Wim:

    Lieve nicht,

    Bedankt voor je verslag!!
    Zo ging het bij mij in militaire dienst ook.
    Op een kleine kamer slapen met 40 man. WC`s hetzelfde.
    Mooie referentie voor later als je nog eens andere problemen tegenkomt. Ga er tegenaan en de groeten aan je mama en je oma (zij kent mij van ons bezoek in Taiwan 1989).
    Sterkte en liefs van tante Toos en mij, Wim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

ontdekkingsreis naar Taiwan

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2015

China, here I come

06 September 2010

Weer thuis

01 Augustus 2010

Kookweekenden!!

18 Juli 2010

Hualian

17 Juni 2010

Ontspannende massage??!?!
Gloria

Lieve allemaal! Via dit blog zal ik proberen om toch een beetje dichtbij jullie te blijven. Laat het maar beginnen!

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 28242

Voorgaande reizen:

25 Maart 2015 - 15 Juli 2015

Shenyang, een nieuw avontuur

20 November 2009 - 30 Augustus 2010

ontdekkingsreis naar Taiwan

Landen bezocht: