Kerst in Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu Kerst in Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu

Kerst in Taipei

Door: happygloria

Blijf op de hoogte en volg Gloria

29 December 2009 | Taiwan, Taipei

Lieve allemaal!

Het is een tijdje stil geweest rond Tapei city en deze website maar, ik weet zeker dat jullie het ook vreselijk druk hebben gehad de laatste paar dagen. Mocht er iemand zijn die een hekel heeft aan de kerstdagen en al dat "gedoe", dan raad ik Taipei aan als het ideale toevluchtsoord. Hier in Taiwan wordt kerst niet gevierd en ik moest gewoon naar school op 25 december...Helaas pindakaas. De Taiwanese kerst is trouwens ook een milieuvriendelijke kerst. Ik heb geen enkele dennenboom gezien. De enige kerstboom die ik heb kunnen spotten was hier op het schoolplein:een boom gemaakt van plastic flessen, die verlicht wordt door zonnepanelen. Is weer eens wat anders, he?

Toch heb ik een leuk kerstweekend gehad. Mama en ik zijn afgelopen zaterdag naar Tainan afgereisd met de hogesnelheidstrein. Met ruim 280 km per uur werden we door het Taiwanese landschap geschoten (in het boekje met de veiligheidsinstructies stond (waarom weet ik niet): Passengers using umbrellas should pay particular attention in situations of strong wind gusts) en ruim twee uur later waren we op onze bestemming waar mevr. Huang (mevr. Geel) ons vol verwachting opwachtte. De familie Huang is een hele hartelijke familie die we al heel lang kennen. Nog voordat ik het licht zag, waren zij al goede vrienden van mijn ouders. We hadden ze in misschien wel 18 jaar niet meer gezien dus het was een bijzondere ontmoeting. Ze hebben goed voor ons gezorgd, eigenlijk is het goede woord "stinkend verwend". Er was een vier sterren hotel voor ons geboekt ook al hadden we weinig tijd om ervan te genieten want mevr. Huang had een vol programma voor ons bedacht, van ontbijt tot diner. Het waren vooral twee dagen van heel veel eten met de hele familie. Zondagmorgen zaten we met z'n tienen aan de ontbijttafel van het hotel! Hartstikke gezellig.

Op de terugweg namen we de boemeltrein terug naar Taipei en na een reis van ruim 5 uur en een vertraging van 20 min waren we eindelijk weer terug. Deze week staat me weer veel te wachten want donderdag gaan we op excursie met de klas, maar dat in een volgend verslag.

Iedereen een prettige jaarwisseling en een heel gezond en avontuurlijk (wie weet) 2010!!

• 29 December 2009 - 13:35

Pap:

Leuk gedaan Gloria!
    Voor onze minder trein-lustige lezers:

In Italie hangt er een bordje in de trein "niet uit het raam spugen". In Taiwan mag dat dus wel en is het ook niet ongebruikelijk, zoals al eerder gerapporteerd, dus.....
    Zo heeft ieder land zijn eigen-aardigheden.

• 29 December 2009 - 21:06

Melissa:

Hoi Gloria, wel een raar idee dat ze daar geen kerstmis vieren maar blij dat je toch nog wel hele leuke dagen heb gehad zo te lezen erg leuk weekend.
    Voor nu een hele fijne gezellige jaarwisseling en we mailen elkaar in het nieuwe jaar weer.
    Fijne excursie donderdag.
    Liefs melissax

• 29 December 2009 - 23:04

Johanna:

Weer eens wat anders om zo de kerst door te brengen. Lekker hé om eens super verwend te worden.
    Succes donderdag en een goeie jaarwisseling gewenst, liefs Johanna

• 30 December 2009 - 18:02

Uncle Wimpie:

Wederom bedankt.
    Nog maar 242 dagen, het schiet dus al op!
    Prettige jaarwisseling, of komt die pas bij jullie over enige weken?
    Groeten aan mama!
    Regards tante Toos and uncle Wimpie.