2010! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu 2010! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu

2010!

Door: happygloria

Blijf op de hoogte en volg Gloria

02 Januari 2010 | Taiwan, Taipei

Lieve allemaal!

Allereerst: een heel gelukkig en vooral gezond nieuw jaar toegewenst aan iedereen!

Het was dit jaar wel een heel bijzonder oud en nieuw. Het Westerse nieuwe jaar wordt hier eigenlijk niet gevierd. Chinees nieuw jaar is op 14 februari en dan is het heel groot feest. Grappig feit is ook dat het hier in Taiwan niet het jaar 2010 is maar 1999, maar voor administratieve redenen is dit natuurlijk niet vol te houden. Mama heeft me geprobeerd uit te leggen waarom er een verschil is van 11 jaar maar ik kan er geen wijs uit worden. Het heeft iets te maken met het begin van Taiwan als onafhankelijke republiek van China...

Toch had ik wel een beetje een "oliebollengevoel" want we zijn met mijn tante en mijn moeder naar het Taipei 101 geweest. Dat is een grote wolkenkrabber van 101 verdiepingen en dé trots van Taiwan. Het was ooit het hoogste gebouw van de wereld maar inmiddels is het natuurlijk al lang ingehaald door een ander land. Om twaalf uur ´s nachts stonden we daar met z´n drietjes kou te kleumen maar het was de moeite waard: een prachtig vuurwerkspektakel met veel "oe" en "aaaah" (voornamelijk van mijn tante). Toch nog een beetje het nieuwe jaar kunnen verwelkomen!

De excursie afgelopen donderdag was ook heerlijk. Het was hartstikke gezellig en velen van ons hadden pijn in onze kaken van al het gelach en gegiebel. We zijn met de boot naar "Dan Shui" gegaan, helemaal in het noorden van het Taiwanese eiland. We hebben daar wat rondgelopen (het schijnt een heel oud gedeelte van Taipei te zijn), heel veel (Chinese) hapjes geprobeerd en daarna hadden sommigen van ons het briljante idee om tandems te huren...Genoeg gelegenheid dus om onzin uit te kramen in het Chinees en om ons uit te leven zoals alleen kleine kinderen (en wij, in dit geval) dat kunnen op een vrije dag van school!

Vandaag zijn mama en ik naar de grote bloemenmarkt geweest en daarna hebben we de bus gepakt naar "Wulai", een gedeelte van Taipei wat in de bergen ligt. Het is erg toeristisch maar het was toch wel leuk. Een prachtige omgeving om lekker te wandelen in de frisse berglucht (een luxe in Taipei). Heb nog een paar foto´s gemaakt van Chinese lekkernijen. Viva de vegetariër!

Genoeg voor nu, ik brei er een eind aan. Nogmaals een voorspoedig jaar aan iedereen!




  • 02 Januari 2010 - 12:48

    Je Zus:

    Lieve Gloria,

    Via deze weg ook voor jou een goed 2010.
    Ik vraag mij af of mijn kaart ooit nog is aangekomen.
    Wat een indrukken doe jij op zeg. En op valentijnsdag zal het wel massaal gevierd gaan worden, dat nieuwe jaar.
    Is er nog wel tijd om te studeren???


  • 02 Januari 2010 - 13:07

    Phoebe:

    Hoi Gloria,
    Gelukke nieuwjaar!!!
    Nu is in Taiwan van jaar 99 nog ,het is iets te maken met de revolutie met de last Dynastie (Ching )tot 1911,dus in de west jaar 1912 begon de eerst jaar van R.O.C (Republic of China :nu de regering in Taiwan is )
    liefs, Phoebe

  • 02 Januari 2010 - 13:58

    Johanna:

    Lieve Gloria,

    Jij en je familie ook een heel goed 2010 gewenst. Je zult hierin wel weer veel indrukken en ervaringen op gaan doen.
    Wat een leuk dagje uit, had jullie graag gezien.
    Blijf maar lekker genieten,
    liefs Johanna

  • 02 Januari 2010 - 16:28

    Melissa:

    Hoi Gloria ook voor jou en je fam de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
    Wat een ontzettende mooie fotos het ziet er heel gezellig uit met je klasgenoten.
    Geniet er van liefs melissax

  • 03 Januari 2010 - 16:23

    Uncle Wimpie:

    Lieve Gloria,

    Jij, je mama en oma een
    (alvast??) gelukkig nieuwjaar gewenst en vooral veel gezondheid!!
    Dat je chinees- en vioolkennis moge floreren in 2010.
    Groetjes van auntie Tosie en mij.

  • 09 Januari 2010 - 18:06

    Lydia:

    ha die Gloria,nog een gelukkig nieuw jaar en veel gezondheid.Zo te zien genieten jullie erg van het leventje in Taiwan je ziet er gelukkig uit en je moeder ook.Mijn moeder en ik komen net terug uit Sevilla en we hebben ook erg genoten.Wat een leuke klas heb je.Voel je je thuis in Taiwan?
    Ik begrijp na het zien van de fotos dat je vegetarisch eet.Liefs lydiA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

ontdekkingsreis naar Taiwan

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2015

China, here I come

06 September 2010

Weer thuis

01 Augustus 2010

Kookweekenden!!

18 Juli 2010

Hualian

17 Juni 2010

Ontspannende massage??!?!
Gloria

Lieve allemaal! Via dit blog zal ik proberen om toch een beetje dichtbij jullie te blijven. Laat het maar beginnen!

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 28234

Voorgaande reizen:

25 Maart 2015 - 15 Juli 2015

Shenyang, een nieuw avontuur

20 November 2009 - 30 Augustus 2010

ontdekkingsreis naar Taiwan

Landen bezocht: