Even snel - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu Even snel - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu

Even snel

Door: happygloria

Blijf op de hoogte en volg Gloria

30 November 2009 | Taiwan, Taipei

Lieve allemaal!

Het is de avond voor mijn nieuwe "schooljaar". Morgen om 9 uur moet ik naar de universiteit om de introductie aan te horen! Ben erg benieuwd wat voor studenten ik zal tegenkomen (vooral welke nationaliteit ze hebben). Woensdag beginnen de lessen...

De afgelopen dagen waren behoorlijk hectisch. Gisteren en vandaag hebben mama en ik de grote schoonmaak gehouden. We hebben alle spullen uit het flatje gehaald en op de gang gezet en het van binnen helemaal schoongemaakt en opgepoetst. Het is bijna klaar, we moeten nog de laatste puntjes op de "i" zetten en dan kunnen we er helemaal een punt achter zetten. 5 Vuilniszakken vol hebben we weggegooid en een heleboel oude meubels en troep! Het is mooi geworden en ik voel me nu al wat meer thuis. Na een drukke dag heb ik zin om terug te komen om uit te kunnen rusten. Hopelijk zal ik me steeds beter gaan voelen hier. Misschien zal ik na 9 maanden wel met pijn in mijn hart moeten vertrekken. Laten we het hopen...

Ook heb ik wat nieuwe foto´s op Internet gezet. Ik heb namelijk niet altijd een goede internet connectie hier thuis. Ik denk dat er teveel mensen online zijn in Taipei en dan word ik er natuurlijk afgegooid, logisch. Maar, nu is alles helemaal in orde en ik ga al vrolijk surfend over het net. De foto van het kraampje heb ik gemaakt op de nachtmarkt. Die staat vol van dit soort eetkraampjes. Maar dit was wel heel extreem! Jeetje, wat een uitgebreide menukaart. Ik ging er helemaal scheel van kijken. Je zal toch maar niet kunnen beslissen waar je nou trek in hebt...

Bedankt voor alle lieve reacties op mijn reisverslagen. Ik ben blij te horen dat iedereen ook een beetje "op reis" is met mij en ik voel me op deze manier erg verbonden met iedereen en niet zo alleen. Ik hoop dat iedereen met plezier blijft lezen. Ik vind het in ieder geval leuk om met jullie te delen. (Melissa: natuurlijk vind ik het niet erg!).

Een dikke zoen aan iedereen. Ik hou jullie op de hoogte van alle belevenissen.


  • 30 November 2009 - 13:05

    Pap:

    Leuk die foto's.
    Heeft mamma nog een broodje aap genomen of heeft ze het bij een slangensoepje gelaten?
    Opvallend van Makelu is die keurige stropdas.
    Sterkte morgen.Vol verwachting klopt ons hart. Tenslotte is het bijna 5/12.
    pap
    pap

  • 30 November 2009 - 20:10

    Johanna:

    Wat een heel ander leven heb je daar.
    Succes morgen en sterkte
    liefs Johanna

  • 01 December 2009 - 09:24

    Hans:

    Tuurlijk zal Je met pijn weer vertrekken. Buiten kijf. Maar het moet niet een definitief afscheid zijn, hé?
    Mwa.

  • 01 December 2009 - 10:18

    Marieke:

    Ik denk veel aan je en reis met je mee. Ik ben dan ook erg blij met foto's enzovoort.
    Nieuwsgierige vraag: wie zijn Johanna en Hans?
    Ik zie op je reisstatus dat je terug bent over 270 dagen! Het lijkt een eeuwigheid, maar voor dat je het weet is het voorbij.

    Sterkte morgen op deze spannende dag!!

    veel liefs,
    marieke

  • 03 December 2009 - 11:51

    Pap:

    Wan An,
    Wat een andere wereld. Zoals in Japan speelt een groot deel van het dagelijkse leven zich af onder de grond. Gezonde lucht? Met al die eet/drinktentjes moet je toch op zijn minst een hoop taswan ruiken?
    Vertel eens iets over die Chinese leermethode?
    Liefs.
    pap

  • 04 December 2009 - 19:05

    Oom Wim:

    Bedankt!
    Volgens mij staat er een taalfout in een van de menukaarten.
    Veel sterkte! uncle wimpie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

ontdekkingsreis naar Taiwan

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2015

China, here I come

06 September 2010

Weer thuis

01 Augustus 2010

Kookweekenden!!

18 Juli 2010

Hualian

17 Juni 2010

Ontspannende massage??!?!
Gloria

Lieve allemaal! Via dit blog zal ik proberen om toch een beetje dichtbij jullie te blijven. Laat het maar beginnen!

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 28194

Voorgaande reizen:

25 Maart 2015 - 15 Juli 2015

Shenyang, een nieuw avontuur

20 November 2009 - 30 Augustus 2010

ontdekkingsreis naar Taiwan

Landen bezocht: