Op z´n Taiwanees - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu Op z´n Taiwanees - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu

Op z´n Taiwanees

Door: happygloria

Blijf op de hoogte en volg Gloria

09 December 2009 | Taiwan, Taipei

Lieve allemaal!

Dankzij mijn lieve zus heb ik er 100 foto´s bijgekregen dus ik maak er maar gelijk gebruik van. Deze keer zal ik wat Taiwanese gerechten laten zien die hier veel gegeten worden. Je ziet het al, ik word al aardig Taiwanees en begin ook al aan de food obsessie mee te doen...Kijk en watertand! Dit zijn trouwens wel foto´s van vegetarische gerechten. In een ander toekomstig verslag zal ik de "vleesgerechten" met jullie doornemen. Een goede manier om ook vegetarisch te worden, dat beloof ik!

Je moet trouwens wel opletten als je iets bestelt want voor je het weet heb je iets heel anders op je bord! Het Chinees kent 4 tonaliteiten (naar boven, gelijk, naar beneden en dan eerst naar beneden en dan naar boven). Één keer bestelde ik "shuí jiú" (spreek uit: swee giao, naar boven uitgesproken dus) en niet "shuì jiù" (spreek uit: swee giao, naar beneden uitgesproken). Tja, dan heb je dus een bord "slapen" besteld in plaats van een bordje met overheerlijke "dumplings". Opletten dus. Gelukkig moesten ze er wel om lachen. Leuk hoor...

Ook heb ik wat andere foto´s geplaatst van dingen die ik hier heb meegemaakt. Afgelopen zondag was het een boeddhistische feestdag dus er waren veel optochten met luid getrommel en veel geschreeuw door de megafoon om de nare geesten weg te jagen. Ook heb ik wat foto´s gemaakt van één van de vele tempels die Taipei rijk is: vol met mensen, blauw van de wierook vanwege het vele bidden en offers brengen. Het is namelijk gebruikelijk om te bidden met drie wierookstokjes in de handen.

De grote oven die je ziet is van toen ik met mama naar het graf van haar vader was geweest. Het is hier gebruik om "papiergeld" te verbranden in dit soort ovens als offer. Men gelooft dat dit geld dan bij de overledene zal komen. Toch wel een mooi ritueel al begrijp ik niet helemaal waarom je geld moeten hebben in heaven...

Heel erg bedankt voor alle reacties die ik krijg! Ik ben er erg blij mee en vind het leuk dat jullie een beetje met me "meereizen"!

Binnenkort dus meer!

  • 09 December 2009 - 13:24

    Marieke:

    Tjee, het is echt een hele andere wereld daar!
    Trouwens, ik mail je nu om 14.22 hoe laat is het daar dan? Bovenaan deze balk staat 14.22 maar dat geloof ik niet, het moet daar toch uren later zijn?

  • 09 December 2009 - 23:59

    Johanna:

    mmmm...ziet er lekker uit, begin trek te krijgen.
    liefs Johanna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

ontdekkingsreis naar Taiwan

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2015

China, here I come

06 September 2010

Weer thuis

01 Augustus 2010

Kookweekenden!!

18 Juli 2010

Hualian

17 Juni 2010

Ontspannende massage??!?!
Gloria

Lieve allemaal! Via dit blog zal ik proberen om toch een beetje dichtbij jullie te blijven. Laat het maar beginnen!

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 28197

Voorgaande reizen:

25 Maart 2015 - 15 Juli 2015

Shenyang, een nieuw avontuur

20 November 2009 - 30 Augustus 2010

ontdekkingsreis naar Taiwan

Landen bezocht: