Concert met special effects - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu Concert met special effects - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu

Concert met special effects

Door: happygloria

Blijf op de hoogte en volg Gloria

20 December 2009 | Taiwan, Taipei

Lieve allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden en er is inmiddels weer een heleboel gebeurd dus tijd voor een update!

Gisteravond zijn we naar het Tjang Kai Shek memorial hall geweest om naar een concert te luisteren met pipa. Een pipa is een traditioneel chinees instrument, volgens mij één-snarig. Het werd bespeeld door een hele jonge musicus en een heel gezelschap andere instrumentalisten. Ik heb er erg van genoten en mama ook omdat er veel Taiwanese liedjes bij zaten die zij natuurlijk goed kende. Opvallend was dat er geen westerse mensen bij waren terwijl de zaal helemaal uitverkocht was. Jammer, want ze hebben wel wat gemist. Tijdens de pauze was er een lichte aardbeving. Het begon met hele kleine trillingen die uitgroeiden tot een heviger trilling die de stoelenrijen van links naar rechts deed gaan en de kroonluchters aan het plafond deed zwaaien (jaja, Harry Potter was er niets bij!). Heel even was er paniek in de zaal maar daarna was iedereen weer snel rustig. Aardbevingen zijn in Taipei geen uitzondering en het komt regelmatig voor. Ik weet nog dat, toen we nog in Taipei woonden, we de kasten met touwen aan de muur hadden vastgemaakt. Vooral de kasten die gevuld waren met serviesgoed en andere breekbare spullen.

De Chinese lessen gaan steeds beter al blijft het wel lachen. Vorige week moesten we een dialoog voorlezen, voor de klas, in groepjes van drie. Het was erg lachwekkend want het ging natuurlijk voor geen meter. Ik zal proberen om er foto´s van te krijgen want mijn klasgenoten hebben flink was kiekjes gemaakt van onze rode koppen en grappen en grollen. Iedere vrijdag hebben we een klein examen (anders voeren we natuurlijk niks uit) en sinds afgelopen vrijdag moeten we dat in Chinese karakters maken. Het is wel lastig om de volgorde van al die streepjes uit je hoofd te leren maar als je het eenmaal voor elkaar hebt, geeft het wel voldoening.

Verder zit ik sinds vorige week op yoga! Er is hier een yoga school op zo´n 5 minuten lopen. Allemaal Chinezen en allemaal in het Chinees maar ik kan het redelijk volgen. Ik doe het twee keer per week (zo´n 80 minuten) en er wordt flink gerekt en gestrekt. Afgelopen keer moesten we een oefening doen met z´n tweeën en toen er niemand over was, "mocht" ik de oefening met de lerares doen...(help!). Aangezien alle yoga leraressen van die school ware slangenmensen zijn en aangezien ze tijdens de les al flink aan me had zitten trekken en duwen om dat ene been nog nét ietsje dichterbij mijn hoofd te krijgen, sloeg de angst me om het hart. Ik zag me al dubbelgevouwen en in de knoop op de grond liggen maar achteraf viel het mee. Ik werd flink uit elkaar getrokken maar dan voel je je daarna wel lekker "los". De day after is wel ietsje minder maar ja, dat gaat vanzelf over. En ja Lydia, hier zeggen ze na afloop ook allemaal "que bé!"(maar dan in het Chinees natuurlijk).

Verder heb ik nog wat nieuwe foto´s op het web geplaatst. Op veler verzoek een foto van mijn nieuwe kapsel. Na de eerste wasbeurt zit het niet meer zo mooi (eigenlijk zit het helemaal niet) maar ja, ik ben al knap genoeg, laten we maar zeggen. Verder heb ik nog een foto geplaatst van een andere nachtmarkt. Allemaal eettentjes natuurlijk. Mijn nieuwste verslaving is maïskolf wat ze op de barbecue gooien met een overheerlijke saus.

Op dit moment zitten we te wachten op mijn oom omdat we samen met hem en mijn oma wat willen gaan lunchen in het centrum. Het is hier trouwens flink koud aan het worden en het heeft al sinds drie dagen flink geplensd, vooral ´s avonds. Ik heb de zon al in geen dagen meer gezien en ik word er eerlijk gezegd wel een beetje depri van...Gelukkig zeggen ze dat het vanaf aanstaande dinsdag warmer zal worden. Laten we het hopen want we hebben hier in de flat geen verwarming. Dat is natuurlijk niet gebruikelijk in zo´n tropisch land.

Nou, ik laat het hier maar bij maar ik laat jullie zeker niet met rust. Nogmaals bedankt voor alle reacties!

  • 20 December 2009 - 12:57

    Hans Ten Pipa:

    Que bé!
    Bedankt voor het rapport, nog een keer.
    De pipa heeft geloof ik 4 snaren, maar misschien heeft de jonge speler slechts melodieën gespeeld, dus klonk het als één-snarig.
    Zonder de special effects zou ik het heel graag hebben gehoord!
    Verder zo! Tot straks!

  • 20 December 2009 - 14:17

    Johanna:

    verrassend allemaal, je hebt in ieder geval afleiding genoeg en nog prettige ook.
    Leuk kapsel, wel even wennen hoor.
    succes verderd, liefs Johanna

  • 20 December 2009 - 14:22

    Melissa:

    Hoi Gloria wat is het toch weer heerijk om je mail te lezen zo te lezen heb je het best naar je zin je wil niet geloven hoe veel sneeuw er gisteravond en vandaag is gevallen dus ben ik met jasper paul en marieke in het bos wezen lopen heerlijk echt een geweldig gezicht en ik vind je kapsel mooi zitten hoor. liefs voor nu melissa

  • 20 December 2009 - 19:00

    Phoebe:

    Hi mooie Taiwanees jounge vrouw!!!
    liefs,Phoebe

  • 20 December 2009 - 21:43

    Marieke:

    Wat lijkt me dat eng, een aardbeving. Maar jij blijft er nog al koel onder.
    Trouwens, als je nog eens een ander beroep gaat kiezen, wat dacht je van schrijfster. Ik wist niet dat je zo kon schrijven.
    Verder je haar. Ik vind het wel heel erg leuk zitten.
    Volgens mij ben je ook opgemaakt op die foto.
    Tja, veel sneeuw hier, Melissa schreef het al. Erg mooi.
    Jasper, Tim en ik hebben vanaf nu vakantie.
    Ik hoop dat je ons wat foto's laat zien van kerst daar?
    Hoe zit dat en hetzelfde geldt natuurlijk voor oud en nieuw. Doen ze geloof ik niets aan toch?
    Chinees nieuwjaar is toch op een heel ander moment?

    liefs
    je zus

  • 26 December 2009 - 23:16

    Lydia:

    Ha die Gloria,eindelijk weer eens de tijd genomen om jouw leuke verslag te lezen.Wat schrijf je toch uitgebreid en gezellig.Gisterenavond gezellige kerst gevierd met zijn vieren.Leuk dat ze in Taiwan ook que be maar dan in het chinees zeggen.Wat zie je er mooi uit op de foto,hadden ze je ook opgemaakt voor de foto?
    Groetjes van ons allemaal ook voor moeders.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

ontdekkingsreis naar Taiwan

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2015

China, here I come

06 September 2010

Weer thuis

01 Augustus 2010

Kookweekenden!!

18 Juli 2010

Hualian

17 Juni 2010

Ontspannende massage??!?!
Gloria

Lieve allemaal! Via dit blog zal ik proberen om toch een beetje dichtbij jullie te blijven. Laat het maar beginnen!

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 28193

Voorgaande reizen:

25 Maart 2015 - 15 Juli 2015

Shenyang, een nieuw avontuur

20 November 2009 - 30 Augustus 2010

ontdekkingsreis naar Taiwan

Landen bezocht: