Drukke weekenden - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu Drukke weekenden - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu

Drukke weekenden

Door: happygloria

Blijf op de hoogte en volg Gloria

12 Januari 2010 | Taiwan, Taipei

Lieve allemaal!

Hier weer eens een berichtje met bijbehorende foto´s na een paar dagen stilte. Het regent buiten (al sinds twee dagen) maar ik zit lekker met mijn laptopje op bed. Ik heb namelijk ontdekt dat ik hier, in de "slaapkamer", een veel betere internetverbinding heb. Eigenlijk wel raar aangezien ons flatje niet zo heel groot is...Maar ja, zo is er iedere dag wel een nieuwe verrassing!

Het afgelopen weekend was weer druk. Normaal gesproken doen we niet zoveel doordeweeks omdat ik dan les heb. Van maandag tot vrijdag heb ik dan dezelfde routine: 2 uur les, drie uur studie in de bieb. Ik vind het heerlijk om rustig te studeren en de nieuwe karakters en woorden te leren. Iedere keer merk ik dat ik steeds meer begin te begrijpen van het Chinees en dat ik ook een beetje begin te spreken. Iedere week hebben we een klein examen en tot nu toe zijn ze allemaal heel goed gegaan. Het is heel motiverend om constant Chinees om je heen te horen en dat sommige woordjes ineens niet meer onbekend voor je zijn. Als kleine puzzelstukjes die je verzamelt en die één voor één hun plekje vinden.

Ook ga ik iedere week 2 keer naar yogales. Het is hartstikke leuk maar wel intensief. De lerares blijft maar duwen en trekken maar mijn lichaam heeft nou eenmaal zijn grenzen. Gisteren heeft ze een mevrouw geholpen om haar knieën achter haar hoofd te krijgen! Volgens mij was de les van gisteren heel intens want de mevrouw naast me moest bij iedere buiging voorover of achterover een wind laten...Helaas was ik de enige die moest lachen. De rest vindt het kennelijk heel normaal of doet net alsof ze niets gehoord hebben...Zou het ook een Taiwanese gewoonte zijn?

In ieder geval, waar waren we gebleven...:het afgelopen weekend. Zaterdag en zondag zijn de "vrije" dagen en dan gaan we meestal op stap: mama, ik en "small uncle" (de jongere broer van mijn oma). Hij is een ware gids en kent Taipei op zijn duimpje. De hele dag, van ´s morgens vroeg tot een uur of zes, zijn we aan het wandelen en aan het "sightsee-en". Afgelopen zaterdag zijn we met de bus naar een naburig stadje geweest genaamd "Keelung". Het is erg bekend om zijn haven en om zijn "ghost festival" in juni. Ik vond het niet zo heel erg interessant en vond het vooral een vieze stad...Gelukkig was de zondag interessanter. Met z´n drieën zijn we naar 101 building geweest (76 verdiepingen). Beneden is een groot winkelcentrum met alle dure merken als Gucci en Chanel. Niet echt iets voor mij (in ieder geval niet vriendelijk genoeg voor mijn studentenbudget) maar het gebouw op zich was zeker de moeite waard. Het is hét icoon van Taipei en je ziet het gebouw boven alles uitsteken, waar je ook bent. ´s Avonds hadden we een dinertje bij de zuster van mijn oma thuis. De hele familie was uitgenodigd en ze hadden een waar feestbanket voor ons gemaakt. Het was gezellig en ik heb heerlijk gegeten, net als alle anderen!

Het is inmiddels alweer dinsdag maar ik ben nog aan het bijkomen van het drukke weekend. Het komende weekend is de laatste met mama want zij vertrekt volgende week woensdag weer richting het warme Spanje (alhoewel, het schijnt bar en boos te zijn). Ik hou jullie op de hoogte van alle belevenissen!

Groetjes aan iedereen!

  • 12 Januari 2010 - 10:20

    Johanna:

    He gezellig je reisverslag,ik geniet er erg van.
    super hoor dat je de taal al wat eigen kan maken, petje af.
    Alles is daar wel buitengewoon groot heel anders dan ons kneuterige landje.
    We zitten volop in de winter, veel sneeuw en moest mijn auto al uitgraven. Veel succes,groetjes en liefs Johanna

  • 12 Januari 2010 - 11:49

    Big Uncle Wimpie:

    Wederom bedankt!
    Ik denk dat ik me van nu af aan "Big uncle" mag noemen (anders raak je misschien in de war!).
    Krijg de indruk dat je het Chinees "onder de knie" begint te krijgen. Zal ook wel door de Yoga lessen komen!! Je mag bij jullie overthere toch ook boeren? Veel erwtensoep eten dan kan je "meedoen".
    Veel sterkte met je (verdere) studie. Misschien kan je dan wel eerder naar huis.
    Liefs en de groeten aan Oma en Mama (wens haar een goede terugreis op de 20e).
    Liefs van tante Toos en big uncle Wimpie.

  • 13 Januari 2010 - 19:49

    Lydia:

    Ha die Gloria,
    Wat moest ik lachen om jouw Yoga verhaal,ik zie het voor me.Ik moet altijd geeuwen met Yoga en dat vind ik ook beschamend.Leuk dat je al zo vlug het Chinees begint te begrijpen,petje af hoor.Groeten aan je moeder en een dikke kus

  • 14 Januari 2010 - 16:38

    Marieke:

    Lieve Gloria,

    Ik moest erg lachen om die winden.Grappig hoe dat toch overal anders gaat.
    Ik neem aan dat je inmiddels aardig aan je oma gewend bent, want als ik het goed heb zit die nog wel even in hetzelfde appartement.
    Het zal wel wennen zijn voor jou en je moeder, dat jullie na zo'n intensieve tijd samen, weer ieder je eigen weg gaat.
    Ik vroeg mij af of je nu met je moeder in haar eigen taal praat?
    Veel liefs en enjoy!

    marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

ontdekkingsreis naar Taiwan

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2015

China, here I come

06 September 2010

Weer thuis

01 Augustus 2010

Kookweekenden!!

18 Juli 2010

Hualian

17 Juni 2010

Ontspannende massage??!?!
Gloria

Lieve allemaal! Via dit blog zal ik proberen om toch een beetje dichtbij jullie te blijven. Laat het maar beginnen!

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 28198

Voorgaande reizen:

25 Maart 2015 - 15 Juli 2015

Shenyang, een nieuw avontuur

20 November 2009 - 30 Augustus 2010

ontdekkingsreis naar Taiwan

Landen bezocht: