Make-up sessie zonder mama - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu Make-up sessie zonder mama - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Gloria Habes - WaarBenJij.nu

Make-up sessie zonder mama

Door: happygloria

Blijf op de hoogte en volg Gloria

24 Januari 2010 | Taiwan, Taipei

Lieve allemaal!

Er is weer een week voorbij en het is wederom zondag. Vandaag ben ik met small uncle naar een heeele grote supermarkt geweest, ongeveer een uurtje lopen vanaf mijn flatje. Het is zo groot dat er zelfs restaurants zijn en andere winkeltjes. Ik ben net terug, bepakt en bezakt met groente en fruit voor de komende zes maanden! Daarna heeft hij me laten zien hoe je "tofufa" maakt: een heel bekend toetje hier in Taiwan wat vooral zomers erg lekker is. Het lijkt op een koude zoete soep en je kan er van alles instoppen. El Bulli is er niets bij! Ja, je ziet het al, we blijven nog eventjes aan de tofu.
Afgelopen maandag hebben we de verjaardag van oma gevierd: nu 79 jaar (Chinese telling) en 78 volgens de westerse kalender. Volgens de Chinezen ben je namelijk al 1 jaar zodra je voor het eerst het licht ziet en de verlossende gil geeft. Het was erg gezellig en zoals de traditie voorschrijft hebben ze, ik niet, hun buikjes gevuld met varkenspoot en speciale noodles. Wat een geluk dat ik "nog niet jarig ben"!

Gisteren zijn we naar 101 building geweest voor een make-up sessie. Twee weken geleden hadden ze me gevraagd of ik belangstelling had om als één van de vrijwillige "modellen" (lees: proefkonijnen) te fungeren voor de nieuwe opening van de winkel: nou, graag! Gisteren zijn oompje en ik er dus heengegaan en het resultaat kunnen jullie terugzien op deze site. Allereerst hebben ze me een "voedend" masker gegeven omdat bleek dat mijn huid te droog was. Zo zit je de ene week naakt in een zwavelbad en zo zit je de week erop met tissues en crème op je gezicht geplakt naar de binnenkomende klanten te kijken...Taipei blijft je verrassen!
Op dit moment zijn de Taiwanezen zich ijverig aan het voorbereiden voor het komende nieuwe jaar. Overal zie je winkeltjes als paddenstoelen uit de grond springen die alleen maar "new year goodies" verkopen in de bekende rode en gouden kleuren. Van lampionnetjes, nep goud en rode enveloppen (die men elkaar cadeau doet, gevuld met geld) tot vuurwerk. Natuurlijk kunnen de speciale lekkernijen voor dit belangrijke feest niet ontbreken en ik heb me al ingeschreven voor een kleine kookcursus. Aanstaande donderdag zal ik op de universiteit "sticky rice cakes" maken. Een traditie die ieder jaar weer trouw gevolgd wordt. Uiteraard zal ik de foto´s op het log plaatsen met het uiteindelijk resultaat (als ik me tenminste braafjes kan inhouden).

Mama is afgelopen woensdag weer vertrokken richting Roses en het is soms wel erg rustig in huis. Ik zal haar missen maar ik denk dat we allebei heel erg genoten hebben van dit speciale verblijf hier in Taipei! Gelukkig is ze goed aangekomen maar helaas wel na enige vertraging. Eerst op Taipei en daarna nog een keertje op Schiphol. Uiteindelijk is het een reis van bijna 30 uur geworden! Nog langer dan een vlucht naar Australië!

Zo, zijn jullie weer een beetje op de hoogte. Morgen begint de gewone week weer en zal er weer hard gestudeerd worden. Iedereen een hele fijne week toegewenst!

  • 24 Januari 2010 - 09:18

    Joan:

    Interessant dat je in het NLs neefje en nichtje voor de kinderen van Jouw oom en tante zegt (b.v. hier) EN voor de kinderen van Jouw zus of broeder (Tim & Jasper). Zit da zo? :-O

  • 24 Januari 2010 - 13:55

    Marieke:

    Leuk, zo'n grote schoonmaakbeurt voor je gezicht.
    Alleen jammer dat er niet ook wat make-up op is gegaan.

    Gezellig boeltje zo met al die meiden op een foto.
    En wat balen dat je moeder 30 uur onderweg is geweest Zeker als je in je eentje bent.
    Als je nog iets bijzonders voor weinig ziet in die Winkel van Sinkel, stuur het dan maar op. Dat wat jij stuurt komt tenminste aan. Bij jou nog steeds veel regen, hier inmiddels weer sneeuw.
    liefs,xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

ontdekkingsreis naar Taiwan

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2015

China, here I come

06 September 2010

Weer thuis

01 Augustus 2010

Kookweekenden!!

18 Juli 2010

Hualian

17 Juni 2010

Ontspannende massage??!?!
Gloria

Lieve allemaal! Via dit blog zal ik proberen om toch een beetje dichtbij jullie te blijven. Laat het maar beginnen!

Actief sinds 27 Okt. 2009
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 28234

Voorgaande reizen:

25 Maart 2015 - 15 Juli 2015

Shenyang, een nieuw avontuur

20 November 2009 - 30 Augustus 2010

ontdekkingsreis naar Taiwan

Landen bezocht: